Thursday, 22 September 2016

How to trick your toddler into posing for photos..

procrastination station, as I like to call myself..
has struck again, in case you hadn't noticed,
I forgot to renew my domain name so I'm back to a .blogspot!
no biggie, but annoying...
I've been in contact with my host, who has legitimately reached out 28 billion times warning my contract was about to expire and I just kept delaying.
I'm telling you the "I'll start tomorrow" gene is strong

so if you're looking for me I will be over here at:
www.hollyshousewifelife.blogspot.ca
until I get back my .com

anywooo, I wanted to share my tips and tricks for getting my toddler to pose in photos..
(lol, tips and tricks, yeah right, totally luck)

So we were heading out to the big indoor playplace two nights ago and were going to let Elliott run off all his extra energy.
pull up to the play place and it closes in 10 minutes.
MAJOR FAIL.

Elliotts crying, I'm crying. (just kidding about me, but I was tempted)
we find an outdoor play ground ASAP to mend the wound and there were some cute pussy willow looking things nearby..

ME: elli lets get a pic!
HIM: no
ME: come on pleaseeee, come on, come on, lets smile, come, come.
HIM: no.

then you pull out the big guns,
the bend and snap.
distraction.
 
ME: hey whats that there on your arm???
HIM: oh dis
 
ME: yeah! that looks amazing is that a tattoo???
HIM: Tattoo! wanna see


ME: OMG I love it! can I kiss it?! (get over here you little wiggle worm!)

ME (real quick): OMG LOOK THERES DADDY!!! TEEEEEEEEEETH!
BAM. mom win.

the trick is to have a camera person who knows this routine because the smile is temporary and the "no" is fast returning.  hahhahah
 


I'm not a huge outdoor fan.. believe it.
(just like survivor last night, did anyone see???
when the tv writer was complaining..
that would so be me on survivor:
 
" I don't like water, I hate sand, I don't do physical activities, outdoors is disgusting, animals yuck,
I hate palm trees, I hate sunshine, I despise reality tv..
 
kidding about that last one!
I live for reality tv!)
 
ok so we weren't done yet!
we went to chapters (bookstore) to hang out!
 
in case you haven't been in a while, chapters has a nice corner dedicated to the kiddy section, it has toys and even a couple of chairs for the parents to take a seat in (thank god)
 
 
Elliotts new thing is trains and planes
he loves them!
the cars he can take or leave
its all about "panes!!!"




we couldn't get him away from that track! ^
 

a giant teacup!
 
 
speaking of teacups, omg chapters mugs are the best!

 
We caved and picked up this police pack-pack aka backpack
and we also got "little blue trucks Halloween"
I'm a sucker for holiday themed books and we own all "little blues"

 
oh, we are also 5 years old and had to have these Mario magnets!


Nick did the whole scene and elliotts been loving moving them around.


 
the main reason we went to chapters was to pick up this ^
The girl on the train book, also new movie with Emily Blunt coming!
 
I read it in less then 24 hours!
I love reading but I am really, really bad for not being able to put books down.
there were so many twists and turns I HAD to see how it ended.
 
I thought is was the high end of GOOD not GREAT.
it was what I expected.
I liked it and I can't wait to see the movie!
but it was no Gone Girl.
the writer of gone girl just thought really outside the box and twisted that story all over the place.
the girl on the train = twisty but more classic, basic story line.
 
god, can you tell from reading my blog I am ridiculously hard to impress..
I'm the Simon Cowell of life. lololol
 
 
THEN,
too early or very, very late... ? ? ?
 


 
We made a gingerbread house!!!
and yes, it was from last year!
and yes, we did buy it on sale after last Christmas and have been meaning to make it ever since!



I remember when Nick called me, probably in January??
I don't know, it was forever ago and he says "do you want a gingerbread house?"
they have them on sale here.
I say yes.
thinking its going to be a premade, lovely little candy house...
nope it was a box set!
we ain't got time for that!

happy we finally got around to it though because Elliott loved it!
and once he realized he could eat the candies..

















No comments:

Post a Comment